نمایش “مامور “منتخب دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین المللی تئاتر صاحبدلان در کاشمر
نمایش “مامور “منتخب دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین المللی تئاتر صاحبدلان در کاشمر

به گزارش پایگاه خبری ندای دانش از کاشمر; همزمان با سراسر کشور، جشنواره دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین المللی تئاتر صاحبدلان،بخش صحنه ای در منطقه ترشیز کهن و شهرستان های کاشمر و خلیل آباد در حال برگزاری می باشد. در این جشنواره گروه تئاتر هدف ترشیز، سرگذشت طفلان مسلم و شهادت آنان وباز […]

به گزارش پایگاه خبری ندای دانش از کاشمر; همزمان با سراسر کشور، جشنواره دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین المللی تئاتر صاحبدلان،بخش صحنه ای در منطقه ترشیز کهن و شهرستان های کاشمر و خلیل آباد در حال برگزاری می باشد.

نمایش مامور

در این جشنواره گروه تئاتر هدف ترشیز، سرگذشت طفلان مسلم و شهادت آنان وباز نمایش آن در دربار عبیدالله ابن زیاد توسط حارث و… را با موضوع عاشورایی و تحت عنوان نمایش “مأمور” به روی صحنه می رود. نویسنده نمایش “مامور” محمد احمدی به کارگردانی جلیل یغمایی و با بازی هنرمندان کاظم آبی، علی دشتبان، ایمان مرادیان، مصطفی رجب زاده، امیرمحمد آبی، سیدمحمدجواد موسوی، امیرمحمدیان، سیددانیال حسینی و مهدی آبی می باشد. در این نمایش، حسین دشتبان بعنوان مشاور کارگردان، محمد خدابنده آهنگساز، جلیل آخرتی طراح صحنه ، گیتی مزروعی طراح و دوخت لباس از جمله عوامل اجرایی هستند.

نمایش “مامور” از روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ به مدت ۵ شب در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی هنری سرو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر به روی صحنه خواهد رفت . پیش از این نیز “مامور” همزمان با دهه فاطمیه و از۲۰ آذرماه به مدت شش روز در سالن تئاتر ثامن الحجج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد اجرا شد .

شایان ذکر است دوازدهمین دوره بین‌المللی جشنواره تئاتر صاحبدلان به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور و انجمن هنرهای نمایشی با هدف ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید تله‌تئاتر، تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور، بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای نمایش‌های دینی و تبادل تجارب ملی و بین‌المللی هنرمندان در خصوص نمایش‌های دینی در سراسر کشور و کشورهای اسلامی از مردادماه لغایت دی‌ماه ۱۴۰۱ در حال برگزار است.

پایان